woensdag 5 oktober 2016

''Jobs fill your pockets, Adventures your soul''



Deze quote is wel zo'n beetje dé quote die mij laat zien wat ik heb geleerd deze zomer(vakantie). Ik had een enorm lange vakantie waarin ik echt mijn hart heb opgehaald. Ik heb zo veel leuke dingen gedaan, echt waar. Van picknicken met drie ijsjes per persoon tot het gaafste festival: Lowlands. IK heb genoten, meer dan genoten. Ik heb ultiem geleefd, dat zeker. Toch heb ik zeker wel zeven weken soort van fulltime gewerkt. Ja, dit was soms heftig en minder fun. Ik werkte maandag, dinsdag en woensdag in een grand-café dichtbij t strand genaamd 'Westenwind' en de overige dagen donderdag, zaterdag en zondag werkte ik bij een afhaal/restaurant Chinees in mijn eigen dorp. Ik had op vrijdag vaak vrij want dan had ik theater 's avonds en soms werkte ik op vrijdag aan een filmpje voor een bedrijf als promotie/introductiefilmpje.




Hele leuke uitleg dit allemaal, maar wat heb ik er echt van geleerd. Los van hoe je wc's zo snel mogelijk moet schoonmaken en dat niet elke collega je grootste vriend is heb ik een wijze levensles geleerd. Tijd is je vriend of je vijand want je vult het helemaal zelf in (in de zomervakantie dan) en de gevolgen moet je dan ook zelf op je nemen. Ik heb er voor gekozen om een extra baantje te nemen (eigenlijk twee, ook met videobewerking dus) en toen heb ik dus een deel van mijn vrije tijd daar voor op gegeven. Was dit een goede beslissing geweest? Ja en nee. Ik zal uitleggen waarom wel. Ik heb veel geleerd om te werken bij het restaurant. Ik weet nu wat écht hardwerken is, hoe ik goed kan bedienen en hoe ik borden kan opstapelen op mijn arm. Ook weet ik wat echt genieten is van vrijheid, na het werk dat ik dan ineens vroeger klaar was en vriendinnen belden om wat leuks te doen in de avond. Dat is dan ultra spontaan en ultiem genieten omdat ik tijdens het werken het niet zo had bedacht dat mijn avond zo zou eindigen. Ook het gevoel als ik mijn muziek luister op de terugweg op de fiets naar huis en helemaal gesloopt en moe maar wel voldaan. En de avond als ik dan thuis kwam, terug van 9 uur werken dat ik mijn pijnlijke voeten in een voetenbankje met water en soda kon doen ja dat was ook fijn.


Ik heb ook flink gespaard, heel erg fijn. Ik weet nog niet precies waarvoor, maar dat komt nog wel op mijn pad ooit. Ik heb sowieso al Lowlands 2017 betaalt en dat is dan zo'n investering in een mooie herinnering in de toekomst. Want dit was zo amazing. Sindsdien luister ik alleen maar muziek van bandjes die op Lowlands kwamen. Heerlijk genoten met mijn beste vriendinnetjes, het was echt zo geweldig. Het is moeilijk om zo'n ervaring met woorden uit te leggen, het is echt een gevalletje van 'je moet het zelf ervaren om het te begrijpen'. De leuke festival foto's mogen er zeker zijn, want zo'n plek is gewoon fotogeniek. Ik had samen met mn vriendinnen allemaal een wegwerp camera mee genomen zodat we ook nog later de foto's konden ophalen en weer genieten van Lowlands en alle herinneringen.



Of ik gesloopt was daarna? Ja, maar het viel mee! Echt waar haha. Ik was vooral verdrietig omdat het voorbij was, niet omdat ik bijna geen stem meer overhad van het mee zingen, haha. Verder is het echt een van de beste weekenden geweest in mijn leven, ja dat kan ik wel zeggen denk ik. Maar een beter weekend staat mij nog te wachten, volgend jaar.

With love,
Jonne❤

Geen opmerkingen: