maandag 10 oktober 2016

Dat dorpsgevoel



Ik heb het er de laatste tijd steeds vaker over met mijn vriendinnen: het gevoel dat je hebt als je in een dorp woont. Vooral het gevoel dat je zo even langs een vriendin gaat, spontaan of gepland, in je zwerverslook en dat je samen een paar uur doorbrengt. Dit kan ook om 30 minuten gaan, want je woont toch zo dichtbij elkaar. Een paar dagen terug had ik dit gevoel extreem. Ik had afgesproken om langs Britt te gaan omdat ze voor een week naar Rome zou gaan en ik wilde haar daarvoor nog even zien. Britt was ziek thuis en ik was die dag vrij dus ik was al van plan om in de middag langs te komen. Leonie was die dag ook vrij en Jetske was vroeg uit. Leonie was ondertussen al bij Britt en die vroeg of ik eerder langs wilde komen, ik haalde daarvoor eerst Jetske op van een bushalte en reden we samen naar Britt.





Toen Jetske en ik binnen kwamen was het echt alsof ADHD werd verviervoudigd omdat we zo ontzettend druk waren. Ik heb zó veel gelachen die middag, niet normaal. Ik had echt wel vier keer achter elkaar super erge buikpijn van het lachen en toen tijdens die buikpijn bedacht ik mij dat het al weer een hele tijd geleden was dat ik zó hard had gelachen en zo veel buikpijn daarvan had gekregen. Heerlijk moment hahah. Echt top, op zo'n moment besef ik ook hoe dierbaar vriendschap is en hoe fijn het is om spontaan af te spreken en een chille middag te hebben.





We zorgden er ook voor dat iedereen zijn waterverfspullen mee had zodat we met z'n vieren konden waterverven. Dit is echt om aan te raden, samen waterverven en bijkletsen heerlijk! En als je geen ideeën meer hebt is er altijd wel iemand die een idee heeft wat je kan verven of welke quote je kan gebruiken bij een tekening. Zo inspireer je elkaar ook weer, heel fijn. Verder hadden we het er ook de hele tijd over hoe fijn het is dat we ineens aan het afspreken waren met z'n vieren en dat we er zo van genieten en het zeker vaker moeten doen!

Wat vooral ook het dorpsgevoel is, is het elkaar appen en voor een half uur langskomen. Dat had ik laatst nog toen Leonie naar een concert ging van Justin Bieber toen had ik even niks te doen maar ze zou al bijna over een half uur weggaan. Dus ik sprong snel op de fiets hupsakee, plus mijn verfspullen, en toen was ik ineens bij Leo. Dit was heel gezellig!

Wat is het toch fijn om vriendinnen dicht bij je te hebben, één van de mooiste dingen die er zijn:)

With love,
Jonne❤

Geen opmerkingen: