dinsdag 7 juni 2016

Verlaten gebouwen & daken



Voor een week verbleef ik op Terschelling, midden in mijn examenperiode, met mijn ouders en nog een andere familie. Op een dag midden in de week was ik er klaar mee ik had al de  hele dag in de boeken gezeten en ik wilde graag mijn nieuwe lens van mijn camera uitproberen, dus ben ik samen met Lotte naar een heel tof plekje gegaan. Dit plekje is een ru├»ne. De laatste tijd vind ik dit soort oude en verlaten plekken super interessant en fotogeniek. Ik kan niet precies zeggen wat het is met verlaten gebouwen, want een gemiddeld mens zou dit nou niet bepaald een mooie omgeving vinden, maar het trekt mijn aandacht. Hier kwam ik vooral achter toen ik in het voorjaar op citytrip was naar Praag. Ik had mijn camera meegenomen en toen mijn zus wat foto's aan het terugkijken was, merkte ze op dat ik vooral foto's van oude straatjes en graffiti had gemaakt. Dit was totaal niet mijn bedoeling, deze elementen in de stad trokken simpel weg gewoon mijn aandacht.




Vanaf dit moment ben ik meer foto's gaan maken van graffiti en oude straatjes. Dit vooral omdat ik een fotografieworkshop had gevolgd via de AVROTROS -fotografie wedstrijd die ik had gewonnen en daar kreeg ik het advies om mijn passie te volgen en de dingen te fotograferen die ik interessant vind. Daarom maak ik de laatste tijd ook meer foto's van avonturen op daken. Ik beklim samen met wat vriendinnen zo nu en dan een dak. Dit kan mijn eigen dak zijn van het huis van mijn ouders of een random dak van een oud gebouw in een industrieterrein. Daken beklimmen heeft iets avontuurlijks en ik vind dat dit soort foto's vaak een verhaal vertellen en dat is het belangrijkste van een mooie foto.




With love,
Jonne❤

Geen opmerkingen: